Fényképek a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteményeiből
Photographs from the collections of the Hungarian Museum of Science, Technology and Transport
Járműveket ábrázoló fotók
Photos of vehicles
Mercedes-Benz autóbusz a BSZKRT. festésében az 1920-40 közötti időszakból
Mercedes-Benz bus in BSZKRT. colors from the period between 1920-40
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
1931-ben gyártott BSZKRT. 3200-as ikerszerelvény
BSZKRT. 3200 series twin-unit tram manufactured in 1931
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
1931-ben gyártott BSZKRT. 3500-as távkapcsolódású hármas szerelvény
BSZKRT. 3500 series triple-unit tram with remote coupling manufactured in 1931
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
1939-ben gyártott 1500-as motorkocsi
1500 series motor car manufactured in 1939
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
1940-es évek elején gyártott BSZKRT. 3600-as motorkocsi
BSZKRT. 3600 series motor car manufactured in the early 1940s
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
1930-ban gyártott BSZKRT. T100-as trolibusz
BSZKRT. T100 trolleybus manufactured in 1930
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
BSZKRT. középperonos ikerszerelvény az 1930-as évekből
BSZKRT. twin-unit tram with center platform from the 1930s
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
1928-ban először forgalomba került BSZKRT. középbejáratú villamos iker-motorkocsi
BSZKRT. center-entrance twin motor tram first put into service in 1928
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
1929-ben gyártott fogaskerekű motorkocsi Rowan rendszerű pótkocsival
Cogwheel railway motor car with Rowan system trailer manufactured in 1929
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
BSZKRT. Fogaskerekű motorkocsi Rowan rendszerű és régi típusú pótkocsival
BSZKRT. Cogwheel railway motor car with Rowan system and old-type trailers
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
A BSZKRT. 1930-ban gyártott trolibusza
BSZKRT. trolleybus manufactured in 1930
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
BSZKRT. autóbusz a Szépművészeti Múzeum előtt
BSZKRT bus in front of the Museum of Fine Arts
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Technikatörténeti Fényképek Gyűjteménye
Bombatölcsér a BSZKRT. Soroksári úti vonalán 1944. szeptember 5-én
Bomb crater on the BSZKRT. Soroksári Road line on September 5, 1944
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
Bombatölcsér a vágóhídi kocsiszín bejáratánál 1944. június 14-én
Bomb crater at the entry of the depot on Vágóhíd Street, June 14, 1944
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
Bombakár a Baross utcai BKSZRT. főorvosi hivatalban és az előtte lévő vágányokban 1944 júniusában
Bomb damage to the BKSZRT. chief medical office on Baross Street and the tracks in front of it in June 1944
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
A Boráros téren 1944. szeptember 5-én megsérült villamos
Damaged tram at Boráros Square on September 5, 1944
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
1944. június 14-én bombatámadást szenvedett, vágányból kiesett villamos kármentesítése
Salvage of a tram that derailed due to a bomb attack on June 14, 1944
© Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, Történeti Fényképek Gyűjteménye
Vydareny Iván: Tutaj utcai villamosmegálló. Budapest (Angyalföld), 1920
Iván Vydareny: Tutaj Street tram stop. Budapest (Angyalföld), 1920
A fénykép a Magyar Fotográfiai Múzeum tulajdona.
A 16-os villamos és személyzete, 1930
Tram no. 16 and its crew, in 1930
A fénykép a Magyar Fotográfiai Múzeum tulajdona.
Várakozók a villamosmegállóban, 1937
People waiting at the tram stop, 1937
A fénykép a Magyar Fotográfiai Múzeum tulajdona.
Budapesti utcakép villamossal, teherautóval ütközést követően,1935
Street scene in Budapest after a collision with a tram and a lorry, 1935
A fénykép a Magyar Fotográfiai Múzeum tulajdona.
A BSZKRT új villamoskocsi típusa, 1927
The new BSZKRT tram type, 1927
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
Felsővezetékszerelő kocsi, 1934
Overhead trolley-wire fixing machine, 1934
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
“A közeli napokban új villamosjelzőkészüléket szerelnek a villamoskocsikra: ez a vörös lámpa kigyullad, ha a kalauz lecsengette a kocsit.”
A Budapesti Hírlap képesmelléklete, 1935. május 7.
“In the next few days, a new electric signal device will be installed on tram cars: this red light will come on when the conductor has slowed down the car.”
Picture supplement of the Budapesti Hírlap, May 7, 1935.
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
Kivonulás felsővezeték-munkához, 1934
Arrival for overhead line work, 1934
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
Kispesti új kocsiszín, 1934
The new tram depot in Kispest, 1934
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
Világító megállóhely – jelzőtáblákat szereltek fel a pesti villamosvonalakon
Magyarság képes melléklete, 1938
Illuminated stop signs installed on tram lines in Pest
Magyarság photo supplement, 1938
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
Fénykép a BSZKRT személyzete részére létestett szociális berendezésekről. Budapest, 1934
1. Melegedő a Keleti pályaudvarnál 2. Zuhanyozó berendezés a Keleti pályaudvarnál 3. Zuhanyozó berendezés a kispesti forgalmi telepen 4. Öltöző a kispesti forgalmi telep zuhanyfürdőjében
Photo(s) of the welfare equipment provided for the staff of BSZKRT. Budapest, 1934
1. Heater at the Keleti railway station 2. Shower at the Keleti railway station 3. Shower at the Kispest traffic depot 4. Changing room in the shower bath of the Kispest traffic depot
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
A BSZKRT sporttelepe, 1929
The sports ground of the BSZKRT, 1929
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
A BSZKRT székházának Akácfa-utcai homlokzata, 1934
The facade of the BSZKRT headquarters on Akácfa Street, 1934
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
Széll Kálmán téri BSZKRT megálló, 1935
Széll Kálmán Square BSZKRT stop, 1935
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
Trolley-buszok, 1934-35
Trolley-buses, 1934-35
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
Villamosvasúti váróházikó a budapesti Gellért téren
A tramway waiting cabin on Gellért Square in Budapest
Tér és forma, 1932
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
Budapest Székesfőváros Közlekedési Rt. kéttengelyű vasvázas iker-villamos kocsija, 1929
Two-axle iron-framed twin-tram of the Budapest Metropolitan Transport Co., 1929
© FSZEK Budapest Gyűjtemény
BSZKRT-dolgozók igazolványképei
Personnel ID photos of BSZKRT employees
© FSZEK Budapest Gyűjtemény