Saját cipőiket dobálták be a Young and Rubicam reklámügynökség tagjai a Citylight egyik dobozába, hogy így készítsenek hirdetést a Holokauszt Emlékközpontnak. Az installáció két hétig látható a 4/6-os villamos Mester utcai, tehát a Holokauszt Emlékközponthoz közeli megállójában. Köszönjük Young & Rubicam!
A Facebookon száznál is többen lájkolták, majd félszázan megosztották és rnegetegen hozzászóltak pro és kontra, leképezve véle a magyar valóságot. Jelesül idézzünk belőle egyet-egyet:
“Ez az egész nem arról szól, hogy másról nem fontos beszélni. A holokauszt (esetén) egy olyan eseményről van szó, amiben a társadalmunk jelentős (ha nem minden) rétege érintett volt, az egész alig egy generációval előttünk történt. Még mindig hordozzuk ennek hatásait, vannak akik hárítanak és nem akarnak tudomást venni róla, van akit még mindig a gyomorgörcs fog el amiatt, ami a szüleivel, nagyszüleivel történt. Folyamatosan csak el akarjuk felejteni, de ezt pedig nem szabad. És igen, igaza van azoknak is, hogy rengeteg szörnyűség történik a világban, amiről szinten meg kell emlékezni. De ebből a tényből nem következik az, hogy a holokausztról viszont csak azért sem.”
“Én voltam Auschwitzben több mint 30 éve. Ott is hasonló látvány volt a sok kupacba rakott cipő (és bőrönd, stb.). Verő László úrnak ajánlom, menjen el, nézze meg, és talán ő is megdöbben, mennyi magyar név van a bőröndökre felírva, és talán rájön, hogy ehhez a szenvedéshez nekünk magyaroknak is volt közünk. Ezért bármennyire elítélem pl. az örmény népirtást, nekünk itthon a magyar Holokauszttal kell foglalkoznunk elsősorban. És akkor talán kevesebb lesz az antiszemita megnyilvánulás a közéletben és a köznapi életben is.”
Cikk az Indexen>>
Kommentek a Facebookon>>